ORACLES Teatre/StudioEscola Internacional d'Arts en Moviment


OBRIM NOVA ESCOLA. 22 DE SETEMBRE

1a Genereació de Creadors 2017-18.

Formació regular. Cursos quadrimestrals i intensius.
Bridges Internacionals en Dansa Butoh.
Producció, formació i exhibició.
Lloguer espai.

Portes obertes

WEB Pròximament en castellà i anglès!

La companyia


Oracles Teatre és la companyia de teatre fundada i dirigida per Orland Verdú l’any 2013 al si del Grup Cultural EXEO. Som una companyia compromesa en obrir nous camins artístics. Volem ser un referent de la temperatura anímica del segle XXI: un oracle de l’ésser humà i dels seus interrogants. Un oracle escènic col·lectiu en temps de crisi.

Les nostres obres parteixen de la Dansa Butoh i del Teatre Viu, amb dramatúrgies pròpies -o adaptades, en especial clàssics- amb formes innovadores i genuïnes. Creiem en una posada en escena essencial, onírica i plàstica, per investigar els arquetips universals (mites i clàssics). La poètica sensorial i el simbolisme són dos dels nostres segells, així com la creació d’atmosferes. Les nostres obres ens transporten als orígens del teatre i a la seva condició ritual i màgica.

Orland Verdú

Creador d’ORACLES Teatre/Studio.

Sóc un creador global de les arts escèniques. La meva trajectòria va des de la literatura dramàtica i el teatre experimental fins a la dansa Butoh.

Vaig estudiar Filologia Catalana a la Univesitat d'Alacant i vaig cursar un Màster en Escriptura Creativa a la Universitat Pompeu Fabra. Vaig ser professor en diverses institucions públiques, des de la Universitat de Barcelona fins al centre penitenciari "Homes", tot passant per instituts i escoles fins que em vaig cansar de les trampes del sistema educatiu. No vull més presons.

Descobreixo la màgia del teatre a l’Escola Laboratori de Jessica Walker (Barcelona). Són d’aquests anys Madame Ho Lee (obra que publico a Ed. Carena) i l’adaptació L’Strada en el rol de Zampanò. Després de graduar-me, parteixo al Teatre dels Sentits, dirigit per Enrique Vargas. Durant un any sóc actor a l’obra Oráculos, un recorregut pels arquetips del Tarot i la poètica sensorial.

Descobreixo la dansa butoh amb el mestre Atsushi Takenouchi. La meva passió em porta l’any 2016 a viatjar al Japó per investigar personalment els orígens del Butoh i una possible connexió amb el teatre grec. A la meva tornada, impulso el projecte de centre ORACLES Studio.

L’any 2013 fundo la companyia ORACLES Teatre. La meva primera obra és un text metafísic: Diàlegs de Dalt i de Baix, amb la qual guanyo el VIII Premi de Teatre Ciutat de Sagunt (Ed. Onada, 2011). El muntatge roda per Barcelona i terres valencianes durant 2013-16.

L’any 2014 mostro Nostàlgia, el meu primer solo de dansa butoh al Laboratori Tísner. Amb una forta vessant teatral, i enlluernat per les màscares i els mites, creo els solos Pandora i Dunsinane, basada en Macbeth (Universitat de València, 2016).

Amb el text Truc o tracte? obtinc el XVII Premi de Teatre Evarist García de la Diputació d’Alacant (2016), text que dirigeixo i protagonitzo junt amb l’actriu Natalia Bravo. L’estrena al Teatre Arniches d’Alacant trenca amb les expectatives del públic.

Els meus darrers treball han estat Quasimodo, junt amb la compositora Keiko Fujiie, una peça basada en Notre-Dame de París, i estrenada a l’Església de Santa Madrona de Barcelona i Konvent 0 (Berga, 2017); i Hyde Cabaret (2017), junt amb les actrius Lucía Callén, Ariana Cárdenas i Mariela Roi. En aquest any participo també a La Metamorfosi de F. Kafka a la Sala Beckett, junt amb Alba Tor.

Paral·lament a la meva labor artística, he apostat prer crear ponts amb d’altres artistes. He produït cursos de dansa butoh a Barcelona (Natsu Nakajima, Gyohei Zaitsu, Mushimaru Fujieda) i he impartit classes a d’altres ciutats (Québec i Madrid).

El Teatre és una oració en acció: un Oracle que il·lumina la foscor amb la llum de l’acte artístic.





Grup Cultural EXEO

L’associació Grup Cultural EXEO neix a Petrer (Alacant) durant els darrers anys de dictadura i és legalitzada el 1989. El seu objectiu inicial va ser la defensa de les llibertats democràtiques, lingüístiques, culturals i nacionals del poble valencià, i en especial de la llengua i la cultura autòctones. Amb el desenvolupament democràtic i el canvi generacional, el Grup Cultural EXEO va canviar de ruta i des de 2012 té seu a Barcelona.

Actualment, tenim la voluntat de construir ponts internacionals i culturals per enriquir l’intercanvi d’idees i de formes d’expressió artística. La cultura és un dret de l’ésser humà i no una bandera d’un determinat col·lectiu. Avui seguim defensant la igualtat de drets i obligacions de tots els col·lectius socials, en especial pel que fa a aquells grups en situació desfavorable o discriminatòria.

La implicació d’EXEO amb Oracles Teatre/Studio, on tenen lloc bona part de les activitats del grup, és bona mostra de la salut del col·lectiu en difusió i promoció cultural a Barcelona. El nostre projecte «bridges» vol seguir augmentant aquests «ponts» a nivell internacional. El primer d’aquests ponts tindrà lloc entre Barcelona i Kyoto.

EQUIP ARTÍSTIC

Vols formar part del nostre equip? Vols aprendre, formar-te i ser part d’algun dels projectes d’Oracles Teatre? Vols fer classes a Oracles Studio i formar part del nostre programa?

Seguim oberts a propostes!

Si tens talent i la capacitat de comprometre’t, i donar el millor de tu, no ho dubtis. Estem oberts a artistes, productors, tècnics, docents i gent que hi vulgui col·laborar i ampliar el cercle artístic. Volem crèixer. I volem que tu puguis crèixer també.

  • Actriu, locutora, creadora i formadora en tècniques de radiodifusió comunitària en OMC Radio, on també edita els seus propis podcasts de radioteatre/creació sonora i realitza la coordinació artística i tècnica de accions de carrer. Comença la seva carrera teatral com a Contacontes en la companyia Voces del Insomnio a Barcelona, tot fent Match de Improvització en Teatro Asura a Madrid, i Teatre de Carrer amb la Companyia Rollo Boom de gira per Espanya, Itàlia i França. Actualment, estudia Mim i Teatre Gestual a l’Escuela Nouveau Colombier amb José Piris i Arturo Bernal, investiga la Dansa Butoh en el Seminario de Butosofia amb Jonathan Martineau i assisteix a whorkshops a Oracles Teatre amb Orland Verdú; on col·labora i prepara el seu primer solo de Teatre Gestual i Dansa Butoh, Harmony, presentat a Hyde Cabaret.

  • Actriu i creadora veneçolana en teatre físic i del gest. Es diploma en Teatre Gestual i Mim Contemporani a l’Escuela Nouveau Colombier. En la seva experiència professional com a actriu destaca el seu treball en les companyies Mimox Teatro de Jose Piris, I Proyecto Bufo d’Arturo Bernal, figures referents a Espanya del teatre gestual. Es co-directora artística de SIGILO Teatro, companyia interessada a investigar, reflexiona i construir a través del mim, el buraku i la manipulació d’objectes. En l’actualitat forma també part de la Cia. Internacional Teatro En Vilo, com a integrant de l’elenc i co-creadora d’INTERRUPTED, obra premiada com a millor espectacle teatral en el Talent Madrid 2013, Millor Companyia Emergent en el London Mimetic Festival i Premi del Públic en el Festival Cómico y Festivo de Cangas 2016. Interessada a investigar en el cos com a eina d’expressió, descobreix el Butoh junt amb Orland Verdú a Oracles Teatre. Hi participa a Hyde Cabaret amb la seva peça Bella o bèstia.

  • La fotografia i la música són les seves passions. Li encanta fotografiar els artistes en el seu hàbitat i captar l’essència de l’escena en estat pur. La Dansa Butoh el va encisar per la seva profunditat dramàtica i la poesia visual i visceralitat del cos i l’espai. Col·labora amb Oracles Teatre des de 2014.

    No calen més explicacions ni biografies. Una imatge val més que mil paraules...

    www.justinpbrown.com/
  • Música i compositora natural de Kyoto, reconeguda internacionalment. Després de graduar-se a la Universitat Nacional de Tokyo en Belles Arts i Música, va guanyar en dues ocasions el covejat Otaka Prize de la NHK Symphony Orchestra: el 1995 per Beber for Orchestra y el 2000 per Guitar Concerto No.2 Koisucho. Ha composat música per a nombrosos guitarristes, entre ells el virtuós Kazuhito Yamashita.

    Fujiie va ser comissionada al V Musashino-Tokyo International Organ Competition de 2004 amb la peça At the Tomb of Fra Angelico per a òrgan, i també per a orquestra el 2006. Amb Guitar Concerto No.3 Autumn Reverie va ser premiat a Seül l’any 2011. Durant la seva llarga trajectòria de premis i concerts, ha composat música per orquestra i coro, així com música de càmara i òpera. Ha produït 3 àlbums amb Kazuhito Yamashita Family Quintet, i ha estat invitada a prestigiosos festivals, com ara el Rome International Guitar Festival (2004), i el Cordoba Guitar Festival (2007). Un dels seus principals interessos es el Gagaku, música de cort del Japó antic i n’ha composat peces. Entre aquests, destaquen els treballs Kasane i A Cantastoria of One Thousand and One Nights per a cinc guitarres.

    Esperit intrèpit, col·labora a més a l’òpera The Vermillion Calm (2015); a Aspects of Hamlet (2016), codirigit pel coreògraf i ballarí Abél Coelho; i a Quasimodo (2017) d’Oracles Teatre, presentada a l’Església de Santa Madrona de Barcelona i Konvent 0, junt al director i actor Orland Verdú, on a més de ser compositora té un destacat paper.

  • Actriu i directora amb més de trenta anys de trajectòria i diverses obres escrites i estrenades.

    Part del seu treball teatral el va realitzar a Xile amb la Cia. Teatro Popular El Telón, amb el qual va muntar diverses obres del dramaturg xilè Juan Radrigán, Premi Nacional de Dramatúrgia. Les més importants van ser: Hechos consumados i El Toro por las astas, premiades per la crítica especialitzada a més de ser invitades a participar en el Festival Mundial de Teatre de Nancy a França.

    Treballa com a docent en diversos centres d’ensenyament superior i desenvolupa projectes de cinema i teatre financiats per FONDART (Xile), on realitza també treballs d’investigació al Teatre dels Sentits d’Enrique Vargas.

    A Barcelona ha estrenat Todo por la Patria (2005), dirigida per Carolina Núñez en el C.C.Cotxeres Borrell; Mujer, cuerpo y memoria (2007), dirigada por Roberto Ancavil en el Festival de Teatre del Casc Antic del Teatre de la Bona Sort; Choique (2010), con el col·lectiu Insinú, al C.C. Barceloneta, etc. A més, ha impartit un treball de dramatúrgia per a dones a FedeLatina (Barcelona).

    Durant la seva trajectòria, ha fet gires per nou països d’Europa com a part d’un circuit latinoamericà, invitada pel grup Yuyachkani.

  • Ruth C. Morata neix a Barcelona l'any 1985 i ja des de ben petita destaca per la seva naturalesa observadora i curiosa. Formada en la branca de les ciències analítiques i amant de la poesia de les petites coses, posa ull i cura als detalls en tot allò que realitza.

    Des de 2015, el seu interès per les arts del cos i del moviment la porta a prendre classes de dansa contemporània i consciència corporal amb Linn Johansson, i de teatre físic, improvisació i composició a l'espai de la mà del mestre Álvaro Prats Bertomeu. Paral·lelament, experimenta en relació al contact improvisació, al teatre experimental i al teatre d'objectes.

    En els darrers anys entra en contacte amb les arts plàstiques a través del collage, la ceràmica, el dibuix i l'sketching i, des de 2012 participa en el projecte multicultural Barcelona Coral Àsia com també en les classes d'escriptura creativa impartides per Esmeralda Berbel. El 2017 col·labora amb Orland Verdú i Keiko Fujiie com a tècnica de llums en la creació de les obres Quasimodo i Hyde Cabaret d'Oracles Teatre.

  • Graduat en Interpretació a l’escola el Plató de Cinema de l’Hospitalet de Llobregat (2010-2013). Ha actuat tant en cinema independent, publicitat com teatre. Ha treballat recentment en qualitat d’actor a curtmetratges com Serejum (2017) o Discúlpame; així com de productor i coaching actoral a Facing Lolita (2017). En teatre ha format part de Bambú Cia de Teatre (2014-2016), on ha protagonitzat les obres Anònim Venecià i Dorms?. També forma part de l’elenc de Diàlegs de Dalt i de Baix (2016) d’Orland Verdú, de la companyia Oracles Teatre.

    Actualment segueix a la recerca de nous personatges als que dotar de veu, cos i ànima.

  • Llicenciada en Arquitectura Superior per la UPC de Catalunya amb més de quinza anys d’experiència professional. Sempre ha estat una entusiasta del teatre i les creacions artístiques així com de les instal·lacions efímeres.

    El seu tarannà mutidisciplinari l’ha portat a treballar i viatjar per Àsia i el Pacífic, on ha entrat en contacte amb la cultura asiàtica i una concepció espacial i lumínica molt distinta a l’occidental. Durant 2011-13 desenvolupa a Shangai un projecte de patrimoni arquitectònic xinès de recerca de l’arquitectura AnHui.

    La seva experiència com a arquitecta inclou un llarg bagatge en projectes residencials i edificis públics, així com també rehabilitació i disseny d’interiors, tot combinant coneixement tecnològic amb desenvolupament conceptual. La seva passió pel teatre i les ganes d’experimentar en noves disciplines l’impulsen a treballar amb Oracles Teatre des de 2014, i en el projecte arquitectònic de l’escola.

  • Nascut a finals del 63 a Barcelona. Des de petit crea objectes amb els materials quotidians que troba. Ha escrit nombrosos contes i autoeditat la seva faula La piedra, la hoja y la araña. D'entre les seves creacions van aparèixer dos personatges... i al cap d'un any els va escriure un diàleg. Fidel al seu procés creatiu, l'obra Una historia de Cabeza y Cuatro Patas el va empènyer a representar-la en públic. Així va néixer l'amor per les seves dues grans passions: el procés creatiu com a via per a revelar els continguts inconscients i l'excitació vertiginosa de l'escenari. És membre de la companyia El Teatro de los Sentidos i membre d´Oracles Teatre, on ha interpretat el paper de Filòsof en Diàlegs de Dalt i de Baix.

  • Va començar en la postproducció de so de nombrosos curtmetratges, com ara TierraYerma, seleccionat al Festival de San Sebastián 2006.

    L'any 2009-10 va crear el projecte Urban Butoh juntament amb en Roberto Romero. El projecte engloba diverses peces de videodansa centrades en la improvisació de ballarins de dansa butoh (principalment). Ha realitzat vídeos amb artistes ben destacats, com ara Atsushi Takenouchi, Ken Mai, Minako Seki, Daisuke Yoshimoto, etc.

    L’any 2011 va formar part de l'equip videogràfic de la companyia Raravis. Va fer el vídeo de nombrosos espectacles tant de Rosa Muñoz com d'Andrés Corchero. Ha treballat amb ballarins/comanyies (Malpelo, Cristina Núñez, Amaranta Velarde, Col·lectiu 96, Helloearth!, La Buenacompañía, Oracles Teatre, etc.).

    El alma del baile és la seva ópera prima en format documental.

  • Concep el teatre com una via per a la realització personal i professional. Ha participat en diferents cursos i tallers (intensiu de Commedia dell’Arte, dos anys a l'Aula de Teatre de la UAB...) i des de fa sis anys s’hi dedica plenament. Ha cursat tres anys a l'Escola Laboratorio on ha realitzat dos monòlegs, un amb dramatúrgia pròpia i l’altre una adaptació del Diari d’Anne Frank. També ha estudiat tres anys al Col·legi del Teatre de Barcelona on ha cursat tres tallers amb directors de renom. És membre d’Oracles Teatre i ha interpretat el paper d’Estimada a Diàlegs de Dalt i de Baix.

  • Formada en Interpretació de Llengua de Signes i en Filosofia. Ha dedicat la major part de la seva vida professional a l’activitat artística i a l’escriptura (poesia, prosa, teatre...). Ha creat espectacles propis interdisciplinars: Cabarets (ExcéntricCabaret, Autokabaret Cosas Que Nunca Harías...), performances, recitals de poesia i obres de teatre (Sala Fénix, Solera Café Teatro, Club Cronopios). També ha dirigit laboratoris d’investigació teatral i filosòca, tallers de literatura, cinema i filosofia. Ha exercit com a gestora cultural (Club Cronopios, AdArts, Sala Beckett) i és locutora de ràdio en el programa In-Communication: Art, Cultura i Pensament en Ràdio Ciutat Vella. Actualment està preparant la seva darrera peça Mènades, que aprofundeix en els límits del llenguatge contemporani, les desigualtats socials i polítiques i el paper de la dona actual. Va començar a col·laborar amb Oracles Teatre amb La Metamorfosis.

  • Dissenyador gràfic i programador. Va estudiar disseny gràfic i direcció d’art a l’IDEP (Barcelona). Ha treballat com a freelance (qbit studio) tot fent diversos projectes gràfics: empreses, món editorial, àlbums musicals (Yacine & The Oriental Groove), cinema, teatre, etc.

    S’ha especialitzat en el món digital i en aplicacions mòbils i pàgines web. Darrerament, ha realitzat un Bootcamp a Skylab Coders Academy, on ha aprés les últimes tecnologies aplicades a la programació web. S’interessa per l’àrea cultural, artística i musical, focus principals en la creació de les seves pàgines webs.

    Treballa amb Oracles Teatre/Studio des de 2017 i és el geni digital d’aquesta pàgina web.

  • Músic i productor nascut a Mendoza (Argentina). Des de fa gairebé dues dècades resideix a Barcelona. Va editar els seus primers treballs en el desaparegut segell independent Holyrook. Ara edita els seus treballs en el segell argentí Sincro Netlabel. Ha treballat també a companyies de teatre i dansa contemporànea. Es dedica generalment al soroll musical, la improvització i generació d’atmosferes i paisatges sonors cíclics. S’ha presentat en viu a Espanya, Argentina, Suïssa i Sudàfrica.

Producció


1. Dansa Butoh

Un dels trets dels espectacles de Dansa Butoh de la companyia Oracles Teatre, és l’interès per les obres clàssiques, els mites i els símbols i el seu correlat en dansa. Un altre punt d’interès és la capacitat per crear atmosferes, textures sensorials i imatges tot jugant amb la llum i les ombres, els aromes, els colors, etc. tot creant un aspecte tenebrista en la posada en escena.

Quasimodo
+
Produït per ORACLES
Quasimodo
Dunsinane
+
Produït per ORACLES
Dunsinane
Pandora
+
Produït per ORACLES
Pandora
Nostàlgia
+
Produït per ORACLES
Nostàlgia

2. Teatre Viu

El Teatre Viu és una forma de teatre simbòlic, oníric i vivencial. El treball actoral és intens i busca la veritat i l’experiència viva dels actors. El recurs a una posada en escena mínima, amb textures sensorials i imatges arquetípiques, construeix quadres plàstics d’una gran càrrega emocional i estètica.

Truc o tracte?
+
Produït per ORACLES
Truc o tracte?
Diàlegs de Dalt i de Baix
+
Produït per ORACLES
Diàlegs de Dalt i de Baix

L'espai


ORACLES Teatre/Studio és l’espai de formació, exhibició i creació d’Oracles Teatre Ens trobem al bulliciós i artístic barri de Poble Sec, a Barcelona, al costat de l’església de Santa Madrona.

L’espai és obert a propostes artístiques especialment enfocades en l’àrea de moviment, art i creació i a les diverses aportacions multidisciplinars d’altres arts i artistes.

Comptem amb una sala principal de 60m (5’5m x 10’5m aprox.), amb tarima flotant de fusta de pi per a treball corporal, equip de so d’alta fidelitat, focus i taula de llums de 4 canals. Aquesta mateixa sala té capacitat per a un públic de 40 places (bancs, cadires i tatami). Disposem de barra de bar, camerins/magatzem i una dutxa. El nostre espai és íntim i amb resonàncies orientals. Un lloc ideal per fer treball artístic profund i recollit: així ho han experimentat els nostres artistes residents.

L’espai artístic és disponible per ser llogat com a sala de formació/exhibició artística. Les propostes d’assaig s’hi estudiaran. Contacteu a info@oraclesteatre.com per rebre més informació del lloguer d’espai.

Contacta amb nosaltres


ORACLES Teatre/Studio
Escola Internacional d'Arts en Moviment
c/ Tapioles, 12 Local
08004 BARCELONA

Amb el suport de Grup Cultural EXEO

Secretaria: Dilluns, Dimarts i Divendres de 10h a 13h.

+0034 622 733 322
+0034 931 186 708

®Oracles Teatre/Studio 2017 - Tots el drets reservats